محصول به سبد خرید اضافه شد
0

کتاب «زندگی اینجاست» در تبریز رونمایی شد

دسته‌بندی: خبرهای تاریخ
تاریخ: 14 تیر 1402
بازدید: 72

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در تبریز، کتاب زندگی اینجاست شامل کوتاهه‌هایی از زندگی آیت‌الله سیّدجواد خامنه‌ای(ره) پدر رهبر معظم انقلاب است که در ۱۲۸ صفحه توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر و امروز چهارشنبه طی مراسمی رونمایی شد.

حجت‌الاسلام سید امید مؤذنی، دبیر ستاد بزرگداشت آیت الله سید جواد خامنه‌ای (ره)  با اشاره به شخصیت و جایگاه والای معنوی و نیز سیره درخشان عملی و سلوکی ایشان گفت: مرحوم آیت‌الله حاج سید جواد خامنه‌ای(ره) از علمای تبریزی‌تبار و یکی از چهره‌های برجسته علمی، معنوی و اخلاقی مشهد مقدس بودند که به‌ واسطه جایگاه علمی والایی که داشتند مورد احترام علما و فضلا و مرکز توجه مردم مشهد و زایرین حرم مطهر رضوی بودند.

وی افزود: مرحوم آیت‌الله حاج سید جواد حسینی خامنه‌ای(ره) در درس فقه و اصول در نجف از محضر اساتید بزرگی چون آیات عظام سید ابوالحسن اصفهانی، میرزای نائینی، آقاضیاء عراقی، محمد حسین غروی اصفهانی بهره‌مند شدند و به مقام اجتهاد رسیدند و از همه این بزرگان و شمار دیگری از علمای برجسته شیعه در دوران خود اجازه اجتهاد و روایت گرفتند.

حجت‌الاسلام مؤذنی تصریح کرد: آیت‌الله سیدجواد حسینی خامنه‌ای (ره) عالم وارسته و سالک پرهیزکار عصر خویش و فقیهی صاحب ‌نظر بود که در عین برخورداری از ویژگی‌های مختلف عظمت علمی، معنوی و اجتماعی، همواره خود را از پرتگاه دنیاطلبی دور نگاه داشت و عمر ۹۰ ساله‌اش را به نمونه‌ای شکوهمند از صفا و خلوص و معنویت بدل ساخت.

این کتاب تلاش می‌کند جلوه‌ها و قصه‌هایی از حیات پرچالش، اما همواره بی‌پیرایه و سراسر آرامش این عالم وارسته را در اختیار خوانندگان قرار دهد.

تبریز شهر پدری این عالم برجسته بوده و به همین مناسبت، مراسم رونمایی از این کتاب در مسجد جامع این شهر که روزگاری محل تحصیل و تدریس و اقامه‌ نماز آن مرحوم و پدربزرگوارش بوده است، برگزار شد.

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان شهید محمدحسین علی اکبری، خیابان شهید محمدعلی نقدی، پلاک 23، طبقه 2، واحد 3

تمام حقوق این سایت برای انتشارات آبادبوم محفوظ است 1402.