محصول به سبد خرید اضافه شد
0

آثار ارائه شده در جایزه شهید اندرزگو بستر تاریخی دارند حضور پررنگ و ستایش‌برانگیز زنان

دسته‌بندی: خبرهای تاریخ
تاریخ: 23 مهر 1402
بازدید: 150

[ad_1]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مهدی کرد فیروزجایی، سرداور بخش رمان و داستان بزرگسال جایزه شهید اندرزگو درباره کیفیت آثار ارائه شده نسبت به دو سال پیش گفت: تفاوت آثار نسبت به دو سال گذشته را نمی‌توانم بگویم چون در آن موقع داور نبودم و الان هم نسبت به کارها حضور ذهن دقیق ندارم، هر چند بعضی از آثار را خواندم که بتوانم مقایسه کنم. در این دوره کارهای خوب و قابل ستایشی از نویسندگان دیدیم که برخی از کارها در بعضی از عناصر جزو کارهای خوب بازار نشر هستند نه این‌که کار خوب حوزه انقلاب باشند.

او افزود: یک مسئله که اهمیت دارد؛ حضور پررنگ نویسندگان خانم است که کار سه نفر از آنها قابل ستایش و یکی از آنها انصافا شانه به شانه کارهای فاخر ما از لحاظ نثر و فضاسازی پیش رفته و قابلیت این را دارد که ترجمه شود؛ مکان، اقلیم، حس و حال و همه چیز در حد خلاقانه درآمده است. 

سرداور بخش رمان و داستان بزرگسال جایزه شهید اندرزگو بیان کرد: در میان آثار آقایان هم یکی از کارها خیلی خوب است به طوری که از لحاظ طرح، کار بدون خدشه‌ای ارائه داده است.

مهدی کرد فیروزجایی درباره انعکاس ابعاد تاریخی در رمان و داستان بزرگسال جایزه شهید اندرزگو گفت: تقریبا همه آثار بستر تاریخی دارد و از بستر تاریخ رشد کرده‌اند و به قول معروف بسترشان تاریخی است منتها خلاقیت و توانمندی نویسنده آن را محاکات کرده، به طوری که هم کار هنری را انجام داده، هم کار به روز برای خواندن ارائه داده که قابل ستایش است.

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان شهید محمدحسین علی اکبری، خیابان شهید محمدعلی نقدی، پلاک 23، طبقه 2، واحد 3

تمام حقوق این سایت برای انتشارات آبادبوم محفوظ است 1402.