محصول به سبد خرید اضافه شد
0

کتاب «اصلاحات ساختاری بودجه، از چارچوب نظری و سیاستی تا روایت تاریخی»

دسته‌بندی: خبرهای تاریخ
تاریخ: 4 دی 1401
بازدید: 130

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «اصلاحات ساختاری بودجه، از چارچوب نظری و سیاستی تا روایت تاریخی» با راهبری معاونت اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور منتشر شد. عارف خرمشاهی مسئولیت ویراستاری و امین جلایر نیز صفحه‌آرایی این مجلد را بر عهده داشته‌اند.

این کتاب از سوی انتشارات مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری به چاپ رسیده و به موضوعات مختلفی نظیر سیاست‌های اجرایی اصلاحات ساختاری بودجه در انطباق با سیاست‌های کلی نطام، بازخوانی عملکرد اصلاحات ساختار بودجه و نقش آن در عملکرد اقتصادی کشور، و نقشه راه برنامه اصلاحات نهادی نظام بودجه‌ریزی پرداخته است.

نویسندگان این مجلد، ضمن مروری بر اصلاحات ساختاری بودجه، سیاست‌های کلی و اجرایی و پروژه‌های آن، تجربه تدوین برنامه اصلاحات ساختاری بودجه و پیشبرد آن در فضای اقتصاد سیاسی کشور را نیز بررسی کرده‌اند. تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در این خصوص به ویژه با شدت گرفتن تحریم‌های ظالمانه آمریکا و بروز پیامدهای اقتصادی آن در کشور ضرورت این اصلاحات را بیش از پیش نمایان کرده است.

یکی از نکات قابل توجه در این کتاب، دیدگاه آینده‌نگرانه نویسندگان و رویکرد انتقال تجربه آن‌ها است. به بیان دیگر کامیابی‌ها و ناکامی‌های تدوین‌کنندگان طرح نیز در این اثر گنجانده شده تا تجربه‌ای فراروی برنامه‌ریزان باشد و بتوانند از نتایج مثبت آن برای پیشبرد برنامه‌های مشابه حسن استفاده را بکنند.

کتاب «اصلاحات ساختاری بودجه، از چارچوب نظری و سیاستی تا روایت تاریخی» در 339 صفحه، شمارگان 300 نسخه و قیمت 120 هزار تومان از سوی انتشارات مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری منتشر شد.

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان شهید محمدحسین علی اکبری، خیابان شهید محمدعلی نقدی، پلاک 23، طبقه 2، واحد 3

تمام حقوق این سایت برای انتشارات آبادبوم محفوظ است 1402.