محصول به سبد خرید اضافه شد
0

چهار کتاب در حوزه تاریخ از مجموعه «از ایران چه می‌دانم؟» منتشر شد

دسته‌بندی: خبرهای تاریخ
تاریخ: 4 تیر 1402
بازدید: 72

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از سوی دفتر پژوهش‌های فرهنگی کتاب‌های «کوه خواجه» اثر دکتر سیدمنصور سیدسجادی، «مانی، جستاری در مانویت» اثر دکتر زهره زرشناس، «دماوند» اثر میثم غلامپور و «حمام در ایران» اثر پریوش اکبری، از سری کتاب‌های «از ایران چه می‌دانم؟» چاپ و راهی بازار نشر شد.

«کوه خواجه» اثر سیدمنصور سیدسجادی  در سه فصل به پیشینه بررسی‌ها و کاوش‌های کوه خواجه، آثار معماری کوه خواجه و گچ‌بری و نقاشی در آثار کوه خواجه می‌پردازد. این کتاب در 112 صفحه با قیمت 140 هزار تومان از سوی دفتر پژوهش‌های فرهنگی چاپ و راهی بازار نشر شده است. 

کتاب «مانی، جستاری در مانویت» اثر زهره زرشناس است که در چهار فصل به زمانه و داستان زندگی مانی، آیين، عقاید، سازمان مذهبی و تشكيلات، هنر، آثار و نوشته‌های مانی و مانویان و  نوشته‌های مانوی و غيرمانوی درباره مانی و مانویت می‌پردازد. این کتاب در 130 صفحه و با قیمت 160 هزار تومان از سوی دفتر پژوهش‌های فرهنگی به تازگی چاپ و راهی بازار نشر شده است. 

کتاب «دماوند» اثر میثم غلامپور در 10 فصل به نام‌شناسی دماوند، جغرافیای طبیعی قله دماوند، قله دماوند به روایت اساطیر و فرهنگ عامه، قله دماوند در سفرنامه‌ها و خاطره نوشته‌ها، جغرافیای تاریخی قله و شهر دماوند، اقلیم طبیعی و تنوع محصولات تولیدی شهر دماوند، تاریخ شهر دماوند، قوم‌شناسی و جمعیت شهر، خورد و خوراک سنتی اهالی دماوند و بناهای تاریخی و فضاهای دیدنی شهر می‌پردازد. این کتاب در 139 صفحه با قیمت 170 هزار تومان از سوی دفتر پژوهش‌های فرهنگی به چاپ رسیده است.

«حمام در ایران» اثر پریوش اکبری در 134 صفحه به تطهیر و شست و شوی تن در ایران؛ حمام در فرهنگ ایرانیان؛ پیشینه ساخت حمام در ایران و گرمابه‌های تاریخی ایران می‌پردازد. این کتاب با قیمت 165 هزار تومان از سوی دفتر پژوهش‌های فرهنگی چاپ و راهی بازار نشر شده است. 

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان شهید محمدحسین علی اکبری، خیابان شهید محمدعلی نقدی، پلاک 23، طبقه 2، واحد 3

تمام حقوق این سایت برای انتشارات آبادبوم محفوظ است 1402.