محصول به سبد خرید اضافه شد
0

نگاهی به زندگی یکی از مخوف‌ترین جاسوسان تاریخ شوالیه متقلب و زاده رمانتیسم آلمانی

دسته‌بندی: خبرهای تاریخ
تاریخ: 8 تیر 1402
بازدید: 65

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، انتشارات خوب چاپ پنجم کتاب «ریچارد سورژ؛ جاسوس ویژه استالین» نوشته اوون متیوس با ترجمه زهره قلی‌پور را به چاپ رساند. این کتاب زندگی‌نامه یکی از مشهورترین جاسوسان تاریخ است که با کمک اطلاعاتی که در دست داشت، توانست تاثیری شگفت بر نتیجه جنگ جهانی دوم بگذارد.

ریچارد سورژ به گفته خالق شخصیت جمیز باند، مخوف‌ترین جاسوس تاریخ است؛ مردی آلمانی‌پروسی که تقدیر در سال‌های بین جنگ اول و دوم جهانی، او را در کشاکش بیرونی میان کمونیسم و نازیسم قرار دارد. تهدید به بازداشت و خیانت نزدیکان هیچ تاثیری نداشت بر انجام رسالت ریچارد که بین جدال درونی میان حیات پنهان‌کارانه یک جاسوسی و زندگی بی‌آلایش یک پژوهشگر قرار گرفته بود تا جایی که سوءظن روسای بلندپایه خود در سرزمین مادری‌اش یعنی روسیه قرار گرفت، این همه اطلاعات ناب و باور نکردنی او بود که به لطف نفوذش در میان سرکرده‌های آلمان، روسیه و ژاپن تاثیری شگفت بر نتیجه جنگ جهانی دوم گذاشت.

اوون متیوس در کتاب حاضر کوشیده برای نخستین بار زندگی بزرگ‌ترین جاسوس استالین را از سه زاویه واقع‌بینانه از مردی که خود را شوالیه متقلب و زاده رمانتیسم آلمانی می‌نگاشت، ارائه دهد؛ جاسوسی که زنان را با همه زیبایی شان می‌ستود و برای فریب دل‌های ساده‌انگارانه حد و مرزی نمی شناخت.

درباره اوون متیوس

اوون متیوس نویسنده، مورخ و روزنامه‌نگار انگلیسی در سال ۱۹۷۱ متولد شد. کتاب‌های او به زبان‌های بسیاری ترجمه شده‌اند و جوایز زیادی را هم از آن خود کرده‌اند. اولین کتاب او با نام فرزندان استالین در لیست کوتاه جایزه کتاب‌های گاردین ۲۰۰۸، جایزه اورول برای نویسندگی سیاسی و جایزه فرانسه مدیسیس اترنج قرار گرفت. او رئیس دفتر سابق مسکو و استانبول برای مجله نیوزویک است.

انتشارات خوب چاپ پنجم کتاب «ریچارد سورژ؛ جاسوس ویژه استالین» نوشته اوون متیوس ترجمه زهره قلی‌پور را در 574 صفحه به بهای 130 هزار تومان به چاپ رساند.

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان شهید محمدحسین علی اکبری، خیابان شهید محمدعلی نقدی، پلاک 23، طبقه 2، واحد 3

تمام حقوق این سایت برای انتشارات آبادبوم محفوظ است 1402.