محصول به سبد خرید اضافه شد
0

مطالعه کتاب «بازرگانی و اصناف پیشه‌ور در عهد صفوی» توصیه محمدحسن رجبی

دسته‌بندی: خبرهای تاریخ
تاریخ: 6 بهمن 1400
بازدید: 377

[ad_1]

محمدحسن رجبی دوانی، پژوهشگر تاریخ به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: به نظرم باید برای دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران تبلیغات بیشتری صورت بگیرد تا همه از این رویداد مهم با خبر شوند.

او افزود: کتاب «بازرگانی و اصناف پیشه‌ور در عهد صفوی» تألیف دکتر مهدی کیوانی، توسط انتشارات مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) چاپ و منتشر شده و مولف این کتاب زمان زیادی برای تالیف کتاب صرف کرده است. 

این پژوهشگر عنوان کرد: این کتاب تلاشی برای توصیف تجارت، صنف تجار و اصناف پیشه‌وری عهد صفویه است. اصناف، به‌عنوان یکی از کهن‌ترین نهادهای مدنی در ایران دوره اسلامی، به‌دلایل گوناگون، از جمله عدم استقلال سیاسی و سلطه همه‌جانبه حاکمیت‌های بیگانه، از آغاز خلافت بنی‌امیه تا برآمدن صفویه، کمتر توانستند از عهده تعهدات اقتصادی و اجتماعی خود برآیند.

محمدحسن رجبی گفت: کتاب «بازرگانی و اصناف پیشه‌ور در عهد صفوی» اثر تحقیقی است که در پژوهش خود سراغ سفرنامه‌های اروپایی ترجمه شده و نشده رفته و نقش اصناف و بازرگانان را بررسی کرده است که شاید اشکالات جزئی هم داشته باشد. 

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران تا دهم بهمن 1400 دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را با 20 درصد تخفیف و پست رایگان تهیه کنند.

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان شهید محمدحسین علی اکبری، خیابان شهید محمدعلی نقدی، پلاک 23، طبقه 2، واحد 3

تمام حقوق این سایت برای انتشارات آبادبوم محفوظ است 1402.