محصول به سبد خرید اضافه شد
0

روابط ایران و آمریکا در هشتمین شماره مجله «گاه نقد» بررسی شد

دسته‌بندی: خبرهای تاریخ
تاریخ: 26 بهمن 1400
بازدید: 369

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) این شماره از مجله «گاهِ نقد»، دومین جلد این مجله با موضوع «تاریخ» و نخستین جلد از دنباله «روابط ایران و آمریکا» است. در این شماره با سیری در کتاب‌های گوناگون، نگاهی به تاریخچه روابط ایران و آمریکا از ابتدا تاکنون انداخته می‌شود.

همچنین در این شماره در چند بخش مختلف، ابتدا نگاهی کلی به رابطه بین دو کشور انداخته می‌شود و سپس در پنج پرونده مفصل و مختلف، رویکردهای کتاب‌های گوناگون به این رابطه مرور و بررسی می‌شوند. «گفتار»، «نقدوار»، «رهیار» و «پیوست» بخش‌های گوناگون این شماره هستند که هرکدام از زاویه‌ای متفاوت به رابطه ایران و آمریکا و نمونه‌های مختلف در آینه کتاب‌ها نگریسته‌اند.

در «گفتار»، سردبیر مجموعه تاریخ «گاهِ نقد»، دکتر جعفر مرادحاصلی، نگاهی کلی به تاریخچه رابطه میان ایران و آمریکا از نخستین روزها می‌اندازد و به‌طور خلاصه، کتاب‌هایی را که در ایران با این موضوع به چاپ رسیده‌اند، دسته‌بندی می‌کند.

در بخش «نقدوار»، کتاب‌هایی که در ایران با موضوع رابطه بین ایران و آمریکا چاپ شده‌اند، در پنج پرونده مختلف نقد و بررسی می‌شوند. هر پرونده بر برهه‌ای خاص از تاریخ رابطه دو کشور نگاهی می‌اندازد و پرونده پنجم، سه رویکرد مختلف کتاب‌های چاپ‌شده را از هم تفکیک می‌کند. این سه رویکرد عبارت‌اند از: «رویکرد بی‌طرف به مناسبات ایران و آمریکا»، «رویکرد تبرئه‌کننده درباره مناسبات ایران و آمریکا» و «رویکرد افشاگرانه به مناسبات ایران و آمریکا».

در «رهیار»، تازه‌ترین کتاب‌هایی که درباره آمریکا یا رابطه میان ایران و آمریکا تالیف و ترجمه شده‌اند، معرفی و نقد و بررسی می‌شوند. 

در «پیوست» این شماره از «گاهِ نقد»، یک بسته پیشنهادی برای خوانندگان آماده شده است. این بسته شامل پنج کتاب است که هم تاریخ و سیاست خود آمریکا و هم رابطه بین ایران و این کشور را در بر می‌گیرد.

برای تهیه هشتمین شماره مجله «گاهِ نقد» علاوه بر مراجعه به مراکز پخش و روزنامه‌فروشی‌ها، می‌توانید با شماره ۰۲۱۶۶۹۷۶۳۴۹ داخلی 3 تماس بگیرید. همچنین می‌توانید نسخه الکترونیک این شماره و شماره‌های پیشین گاهِ نقد را از «کتابیکا» و «طاقچه» تهیه کنید.

مجله «گاهِ نقد» به همت سامانه کارشناسی کتاب مجمع ناشران انقلاب اسلامی، با توجه به خلأ موجود در نقد تخصصی حوزه‌های مختلف کتاب تدوین و در حوزه‌های گوناگون ادبیات داستانی، تاریخ، علوم اجتماعی، فلسفه، زبان فارسی و درست‌نویسی، روان‌شناسی و دین عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان شهید محمدحسین علی اکبری، خیابان شهید محمدعلی نقدی، پلاک 23، طبقه 2، واحد 3

تمام حقوق این سایت برای انتشارات آبادبوم محفوظ است 1402.