محصول به سبد خرید اضافه شد
0

«درس گرفتن از آلمانی‌ها» بررسی می‌شود

دسته‌بندی: خبرهای تاریخ
تاریخ: 29 بهمن 1401
بازدید: 110

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، از آنجا که به تازگی کتاب «درس گرفتن از آلمانی‌ها» نوشته سوزان نیمن با ترجمه محمدمصطفی بیات توسط نشر برج منتشرشده، نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه دوم اسفند از ساعت ۱۵ به نقد و بررسی این کتاب اختصاص دارد.

این نشست با حضور امیر صائمی منتقد و محمدمصطفی بیات مترجم کتاب «درس گرفتن از آلمانی‌ها» برگزار می‌شود.

درس گرفتن از آلمانی‌ها داستان مسیر طولانی و پرپیچ‌وخمی را تعریف می‌کند که آلمانی‌ها در مواجهه با دوران نازی‌ها پیموده‌اند و درعین‌حال نشان می‌دهد آمریکایی‌ها در دوران معاصر برای مواجهه با تاریخ خشونت‌بارشان چه کرده‌اند.

سوزان نیمن، نویسنده‌ کتاب، از یک سو زنی سفیدپوست است که در دوره‌ی جنبش حقوق مدنی در جنوب آمریکا بزرگ شده و از سوی دیگر زنی یهودی است که بیشتر دوران بزرگ‌سالی‌اش را در برلین گذرانده است. این تجربه‌ زیسته چشم‌انداز منحصربه‌فردی برایش به ارمغان آورده و به او در نوشتن این کتاب بسیار کمک کرده است.

نیمن علاوه بر تجربیات شخصی و تأملات فلسفی، پای حرف افراد بسیاری نشسته است. او با آمریکایی‌ها و آلمانی‌هایی مصاحبه کرده که با شرارت رخ‌داده در تاریخ کشورشان دست و پنجه نرم می‌کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را در تاریخ ذکر شده از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ی این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

 

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان شهید محمدحسین علی اکبری، خیابان شهید محمدعلی نقدی، پلاک 23، طبقه 2، واحد 3

تمام حقوق این سایت برای انتشارات آبادبوم محفوظ است 1402.