محصول به سبد خرید اضافه شد
0

خانه تاریخی ملک چراغ گردشگری بازار را در نوروز روشن نگاه داشت میزبانی از 11 هزار گردشگر نوروزی

دسته‌بندی: خبرهای تاریخ
تاریخ: 14 فروردین 1401
بازدید: 314

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، وقف‌شده بر آستان قدس رضوی، خانه تاریخی ملک از روز دوم فروردین 1401 خورشیدی در میانه خلوتی و تعطیلی بازار تهران، با مجموعه‌ای گسترده از خدمات فرهنگی و گردشگری توانست روزانه از صدها گردشگر و تهران‌گرد نوروز میزبانی کند.

گردشگران با حضور در این خانه زیبا و دویست ساله تاریخی که مکان پیشین موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به شمار می‌آید، در کنار تماشای بخش‌های گوناگون این عمارت باشکوه توانستند از مجموعه خدمات گردشگری در بخش‌های رستوران سنتی، چایخانه و کافه‌کتاب بهره‌مند شوند.

«کتابخانه و موزه ملی ملک» در محوطه تاریخی باغ ملی تهران و «خانه تاریخی ملک» (مکان پیشین کتابخانه و موزه ملی ملک) در بازار بین‌الحرمین تهران از ۱۱ هزار گردشگر و تهران‌گرد نوروزی در نوروز ۱۴۰۱ خورشیدی میزبانی کردند.

محوطه تاریخی باغ ملی

در قلب تاریخی تهران و بازار تهران در نوروز 1401 خورشیدی حال و هوایی دگرگونه داشت. دو مجموعه نفیس و تاریخی «کتابخانه و موزه ملی ملک» و «خانه تاریخی ملک» در این دو منطقه پایتخت، چراغ گردشگری شهر با میزبانی از گردشگران و تهران‌گردان روشن نگاه داشتند.

کتابخانه و موزه ملی ملک از سوم تا پایان یازدهم فروردین 1401 خورشیدی با میزبانی روزانه از 600 گردشگر و پژوهشگر در تالارهای موزه‌ای و کتابخانه‌ای، رونقی بهاری به محوطه تاریخی باغ ملی تهران بخشیده بود. گردشگران در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران از ساعت 10 تا 17 به تماشای برگ‌های زرین فرهنگ و تمدن این سرزمین از سه هزار سال پیش تا روزگار معاصر نشستند.

خانه تاریخی ملک (مکان پیشین کتابخانه و موزه ملی ملک) نیز در تعطیلی و رکود گردشگری بازار تهران در نوروز 1401 خورشیدی، چراغ این پهنه تاریخی را در تهران روشن نگاه داشته بود. این عمارت زیبای تاریخی از دوم تا پایان دوازدهم فروردین 1401 خورشیدی روزانه میانگین از 500 گردشگر و تهران‌گرد میزبانی کرد.

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان شهید محمدحسین علی اکبری، خیابان شهید محمدعلی نقدی، پلاک 23، طبقه 2، واحد 3

تمام حقوق این سایت برای انتشارات آبادبوم محفوظ است 1402.