محصول به سبد خرید اضافه شد
0

حضور مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی با 103 عنوان کتاب از اسرائیلیات تا چنگ به وزارت جنگ

دسته‌بندی: خبرهای تاریخ
تاریخ: 13 اردیبهشت 1402
بازدید: 84

[ad_1]

محمدمهدی اسلامی، معاون پژوهشی مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: مؤسسه 103 عنوان کتاب را در نمایشگاه کتاب 1402 به مخاطبان عرضه خواهد کرد که دو کتاب جدید در میان آثار ارائه شده در نمایشگاه کتاب 1402 وجود دارد که عناوین آن عبارتند از «رضاخان تا رضاشاه: چنگ به وزارت جنگ» به قلم هدایت‌الله بهبودی و «خاطرات ارتشبد فردوس» که خلاصه‌ای از کتاب «ظهور و سقوط پهلوی» که قبلا چاپ شده است.  

او افزود: بهبودی در جلد نخست زندگینامه رضاشاه به تولد تا کودتای 1299 پرداخت و مطالب را در اثری با عنوان «از رضانام تا رضاخان» جای داد. در کتاب جدید که «رضاخان تا رضاشاه: چنگ به وزارت جنگ» است به مرحله جدیدی از زندگی پهلوی اول می‌پردازد که به اتفاقات بعد از کودتا تا نخست‌وزیری رضاشاه اختصاص دارد. ضمن این‌که «چنگ به وزارت جنگ» اشاره به این است که در کابینه‌های مختلف سردار سپه وزیر جنگ بود و به این طریق خودش را در قدرت جای داد و به مرور آن را ارتقا داد تا بتواند به هدفی که در نظر دارد دست پیدا کند. 

معاون پژوهشی مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی ادامه داد: «خاطرات ارتشبد فردوس» که خلاصه‌ای از کتاب «ظهور و سقوط پهلوی» است با رویکرد آسان‌سازی مطالعه آن برای عموم جامعه و کاستن مطالب تخصصی و ارائه مسائل تاریخی بدون هر گونه دخل و تصرف انجام شده و به چاپ رسیده است.

محمدمهدی اسلامی درباره آثار تجدید چاپ شده این مؤسسه در نمایشگاه کتاب 1402 گفت: کتاب «سازمان سیاسی بهائیت» اثر حمیدرضا اسماعیلی که برنده جایزه جلال و کتاب سال جمهوری اسلامی شد، به چاپ مجدد رسیده است. همچنین کتاب «از رضانام تا رضاخان» تالیف هدایت‌الله بهبودی که جلد نخست زندگینامه رضاشاه است نیز از جمله تجدیدچاپ‌ها در نمایشگاه خواهد بود. 

او افزود: پنج جلد کتاب درباره اسرائیل که مؤسسه سال‌های پیش منتشر کرده بود با توجه به شرایط امروز که افکار عمومی تمایل به مطالعه آن دارند، شامل «استراتژی پیرامونی اسرائیل: اسرار عملیات مشترک موساد» اثر محمدتقی تقی‌پور است که اسرار مشترک موساد، ساواک و سرویس‌های اطلاعاتی خاورمیانه و آفریقاست و «ایران اسرائیل در دوره سلطنت پهلوی» باز هم به قلم محمدتقی تقی‌پور. همچنین «پس پرده هولوکاست» که پیش از این منتشر شده بود در نمایشگاه کتاب 1402 به مخاطبان ارائه خواهد شد. در واقع این سه کتاب همدیگر را در شناخت اسرائیل تکمیل می‌کند. 

معاون پژوهشی مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی عنوان کرد: کتاب دیگری به نام «سازمان‌های یهودی و صهیونیستی در ایران» کتاب بسیار ذی‌قیمتی است به لحاظ اطلاعاتی که به مخاطب ارائه می‌دهد و اطلاعات آن در آثار دیگر به این راحتی در دسترس نیست. اطلاعات آن شامل سرپنجه‌های تاریخی صهیونیست‌ها در ایران، از مدارس آلیانس تا دوره‌های بعدی و هنگام اشغال فلسطین که از سوی برخی از یهودی‌ها مستقر در ایران تاسیس شد و مهاجرت‌هایی نیز صورت گرفت که فعالیت‌هایی در ایران انجام دادند.     

محمدمهدی اسلامی با اشاره به کتاب «ساواک و دستگاه اطلاعاتی اسرائیل» گفت: این اثر نیز تجدید چاپ خواهد شد که روابط پنهان موساد و دیگر سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل را بررسی می‌کند که معروف‌ترین آن طرح کریستال و زیتون که در این کتاب به آن پرداخته شده است.   

او در پایان بیان کرد: اگر کتابی چاپش در نمایشگاه تمام شود با استفاده از تکنولوژی روز چاپ و در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلی امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی  در ketab.ir برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان شهید محمدحسین علی اکبری، خیابان شهید محمدعلی نقدی، پلاک 23، طبقه 2، واحد 3

تمام حقوق این سایت برای انتشارات آبادبوم محفوظ است 1402.