محصول به سبد خرید اضافه شد
0

جنگ‌ها چگونه ما را تغییر می‌دهند؟ تأملی درباره جنگ و کندوکاوی در دنیای رازآلود آن

دسته‌بندی: خبرهای تاریخ
تاریخ: 16 تیر 1402
بازدید: 66

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه کتاب «جنگ‌ها چگونه ما را تغییر دادند؟» نوشته مارگارت مک میلان با ترجمه سودابه قیصری را روانه بازار نشر کرد. 

کتاب پرسش‌های گوناگونی را پیرامون جنگ و چرایی آن پیش می‌کشد، اگر چه نویسنده در این کتاب، ادعای یافتن و ارایه پاسخ‌هایی قطعی برای این پرسش‌ها را ندارد و فقط می‌کوشد که تا جایی که ممکن است به ادراکی از جنگ و ریشه‌ها و علل وقوع آن دست یابد و این ادراک را با ما در میان بگذارد.

مک‌میلان در کتاب «جنگ‌ها چگونه ما را تغییر دادند؟» بر آن است که نشان دهد جنگ، بیش از آن با جامعه بشری در پیوند و درهم‌تنیده با آن است که بشود به‌سادگی آن را فقط به‌عنوان اختلالی فراموش‌شدنی در نظر گرفت. او در این کتاب، با ریشه‌یابی و تحلیل پدیده جنگ، هشدار می‌دهد که جنگ را جدی بگیریم. چون واقعیت جنگ متفاوت است با آنچه از آن در فیلم‌ها و داستان‌های حماسی و قهرمانانه به ما نشان داده می‌شود.

به نظر می‌رسد مارگارت مک‌میلان در کتاب «جنگ‌ها چگونه ما را تغییر دادند؟» می‌کوشد با پرداختن به جنبه‌های گوناگون پدیده شوم و مرگبار جنگ، این پدیده را تا جای ممکن قابل درک و از آن رازگشایی کند و نه با نگاهی احساسی، بلکه با دیدی واقع‌بینانه، به جوانب و تأثیرات گوناگون جنگ بنگرد. کتاب «جنگ‌ها چگونه ما را تغییر دادند؟» تأملی درباب جنگ و کندوکاوی در دنیای رازآلود آن است.

مارگارت مک میلان، زاده 23 دسامبر سال 1943، تاریخ‌نگار و استاد دانشگاه اهل کانادا است. او برنده جوایزی همچون «نشان افسری کانادا» و «جایزه ادبی ساموئل جانسون» شده است.

بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه «جنگ‌ها چگونه ما را تغییر دادند؟» نوشته مارگارت مک میلان با ترجمه سودابه قیصری در 464 صفحه را به بهای 410 هزار تومان روانه بازار نشر کرد. 

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان شهید محمدحسین علی اکبری، خیابان شهید محمدعلی نقدی، پلاک 23، طبقه 2، واحد 3

تمام حقوق این سایت برای انتشارات آبادبوم محفوظ است 1402.