محصول به سبد خرید اضافه شد
0

ایجاد دسترسی به پایگاه منابع نسخ خطی آستان قدس برای رایزنان فرهنگی ایران

دسته‌بندی: خبرهای تاریخ
تاریخ: 23 دی 1400
بازدید: 386

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی بختیاری، رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خراسان رضوی با حجت‌الاسلام والمسلمین سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در محل این نمایندگی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی در سخنانی، ضمن تشریح ظرفیت‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، این مجموعه را ماناترین هویت فرهنگی آستان قدس رضوی معرفی و بر صیانت از این گنجینه و معرفی آن به علاقه‌مندان عرصه مطالعه، تحقیق و پژوهش تأکید کرد.

وی بر لزوم برگزاری سه‌شنبه‌های فرهنگی با حضور مجازی رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور، همکاری در بزرگداشت مفاخر همچون نظامی گنجوی، محمد غزالی حاج بکتاش ولی، ایجاد 50 ایستگاه دسترسی به پایگاه منابع نسخ خطی کتابخانه آستان قدس برای رایزنان فرهنگی تأکید کرد.

بختیاری نیز در سخنان خود، روند انجام کارها و سطح همکاری‌ها را رضایت بخش دانست و نسبت به افزایش سطح هماهنگی‌های فیمابین ابراز امیدواری کرد.

رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خراسان رضوی، نسخ خطی را اسناد هویتی جامعه ایرانی خواند که باید با تمام وجود از آن حراست و به نحو شایسته استفاده کرد.

وی به برنامه سه‌شنبه‌های فرهنگی کتابخانه آستان قدس اشاره کرد و گفت: در صورتی که موضوع  این برنامه‌ها به حوزه بین‌الملل مربوط باشد، می‌توانیم شاهد حضور مجازی رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور و حتی نمایندگان فرهنگی کشورهای خارجی در ایران در این برنامه‌ها باشیم. علاوه بر این لینک اجرای این برنامه را نیز می‌شود‌ در اختیار افراد علاقه‌مند در خارج از کشور قرار داد.

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان شهید محمدحسین علی اکبری، خیابان شهید محمدعلی نقدی، پلاک 23، طبقه 2، واحد 3

تمام حقوق این سایت برای انتشارات آبادبوم محفوظ است 1402.