محصول به سبد خرید اضافه شد
0

آسیب‌شناسی بازار تاریخی تبریز در قالب طرح پژوهشی انجام شد

دسته‌بندی: خبرهای تاریخ
تاریخ: 21 فروردین 1402
بازدید: 103

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، حسین اسمعیلی سنگری، عضو هیأت علمی پژوهشگاه و مجری طرح گفت: بشر از دیرباز در تکاپو برای دستیابی به محیطی عاری از خطر و آمادگی در برابر پیشامدهای احتمالی ناشی از وقوع حوادث به منظور حفاظت از جان و مال خویش بوده است، از اینرو به دلیل ماهیت غیرمترقبه بودن حوادث و لزوم اتخاذ تصمیم‌گیری‌های سریع و صحیح و اجرا عملیات در هنگام وقوع حوادث از دانشی تحت عنوان مدیریت بحران استفاده می‌کند.

او با بیان‌اینکه حفاظت و جلوگیری از وقوع تلفات جانی و مالی اقدامی اجتناب‌ناپذیر برای حفاظت از فضاهای شهری و شهروندان تلقی می‌شود، تصریح‌کرد: در این میان برخی از فضاهای شهری به دلایل مختلف از اهمیت بیشتری برای حفاظت در برابر وقوع هرگونه حادثه‌ای ناخواسته برخوردار هستند.

اسمعیلی سنگری افزود: این فضاها می‌تواند شامل مکان‌های استراتژیک، مدیریتی، مکان‌های عمومی، تأسیسات شهری یا فضاها و آثار تاریخی باشد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری بیان کرد: بازار تاریخی تبریز یکی از فضاهای مهم در این عرصه به حساب می‌آید که حفاظت و صیانت از آن تلاش بی‌وقفه مردم و مسئولین را می‌طلبد.

او خاطرنشان‌ کرد: در گزارش تحقیقی حاضر، به بررسی مشکلات مربوط به مدیریت بحران بازار تاریخی تبریز، شناخت دامنه و موضوع پرداخته شده و در نهایت نیل به آسیب‌شناسی کامل در خصوص موضوع مورد نظر، مهمترین هدف پروژه است.

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان شهید محمدحسین علی اکبری، خیابان شهید محمدعلی نقدی، پلاک 23، طبقه 2، واحد 3

تمام حقوق این سایت برای انتشارات آبادبوم محفوظ است 1402.