محصول به سبد خرید اضافه شد
0

پیامدهای فرهنگی تقسیمات کشوری؛ کتابی برای علاقه‌مندان به مباحث ایران‌شناسی

دسته‌بندی: خبرهای تاریخ
تاریخ: 12 فروردین 1401
بازدید: 326

[ad_1]

دکتر سعید فیروزآبادی به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: کتاب «پیامدهای فرهنگی تقسیمات کشوری و اداری ایران از ۱۳۹۲_۱۳۱۶ شمسی» نوشته مهران شفیعی‌نسب لنگرودی که اخیرا از سوی انتشارات ندای تاریخ به چاپ رسیده است کتاب بسیار خوبی است که برای مطالعه در تعطیلات نوروزی توصیه می‌شود.

او افزود: چون در کشورمان بحث قومیت‌ها، فرهنگ‌ها، آب و منافع ملی است مولف در کتاب سراغ آسیب‌شناسی تقسیمات کشوری طی یکصد سال اخیر رفته است تا شاید با انتشار چنین کتاب‌های پژوهشی سیاستمداران متوجه عواقب تصمیم‌های آنی و بدون مطالعات جدی بشوند و دریابند که تقسیمات کشوری تا چه اندازه می‌تواند با توجه به شرایط کشور ما آسیب‌زا باشد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: مولف در این پژوهش زمان زیادی را صرف تحقیق، پژوهش و بررسی اسناد موجود کرده است و با اشاره به برخی تقسیمات دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین تقسیمات بعد از انقلاب به بررسی مسائل پیرامون آن‌ها پرداخته است.

                         

فیروزآبادی گفت: برای افرادی که به پژوهش‌هایی از این نوع علاقه‌مند هستند کتاب «پیامدهای فرهنگی تقسیمات کشوری و اداری ایران از ۱۳۹۲_۱۳۱۶ شمسی» بسیار جالب باشد و با علاقه بحث‌های آن را مطالعه کنند و دریابند که تقسیمات کشوری در ایران طی یک‌صد ساله اخیر بر اساس چه معیاری صورت گرفته است؟ آیا جغرافیای انسانی، اقتصادی، آب و قومیت‌ها و … مورد توجه قرار گرفته است؟ چرا برخی تقسیمات چه در دوره قبل و چه امروز بسیار آسیب‌زا شده است؟

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان شهید محمدحسین علی اکبری، خیابان شهید محمدعلی نقدی، پلاک 23، طبقه 2، واحد 3

تمام حقوق این سایت برای انتشارات آبادبوم محفوظ است 1402.