محصول به سبد خرید اضافه شد
0

هیتلر دشمن مردم آلمان بود هیتلر به جادو و مسایل فراطبیعی باور داشت

دسته‌بندی: خبرهای تاریخ
تاریخ: 13 آذر 1401
بازدید: 130

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «هیتلر دشمن مردم آلمان» به قلم مایکل هافمن و ترجمه رضا قشلاقی از سوی انتشارات سرایش منتشر شد. این کتاب دارای یک مقدمه و 8 فصل شامل ریشه‌های روسی نازیسم، نیچه، یهودی‌ها و گوییم، هیتلر سرجوخه، پیشوای آتی آلمان، در جنگ جهانی اول، هیتلر فرمان قتل او را داد؛ اشتراسر، آیا استالین در سال 1941 خواستار جنگ با آلمان بود؟، حمله هیتلر به روسیه؛ کاری بدون ذره‌ای شانس پیروزی، اندیشه آمیخته به سحر و جادوی هیتلر و تاریخی فوق طبیعی از رایش سوم است.
 
در ژوئن 1941 هیتلر دستور حمله اوستییر (ارتش آلمان در شرق) را به روسیه صادر کرد. گویی وارد قماری شده بود که به ظاهر در نتیجه باورش به جادوی عملی بود. در سال 1923، ارنست شرتل کتابی نوشت که نامش «جادو: تاریخ، نظریه، عمل» بود. این کتاب مدرک غیرقابل انکاری از باور هیتلر به مسایل فراطبیعی است و برداشت او از مفهوم اراده را روشن می‌کند که بر اساس آن قدرت اراده می‌تواند به واقعیت تبدیل شود. یکی از پژوهشگران که نسخه‌ای از این کتاب را در کتابخانه شخصی هیتلر بررسی کرده است، می‌گوید که هیتلر در صفحات متعدد و زیر بسیاری از جمله‌ها را خط کشیده است و این امر نشان می‌دهد که او تا چه اندازه به جادو و مسایل فراطبیعی باور داشته است.
 
در مقدمه کتاب «هیتلر دشمن مردم آلمان» می‌خوانیم: رژیم آدولف هیتلر علاوه بر صدور فرمان و فراهم آوردن امکان کشتار به شدت ظالمانه یهودیان، لهستانی‌ها، روس‌ها، مردم اروپای شرقی و بسیاری دیگر ابزاری شد برای کشتار مردم آلمان به شکلی که به یک خودکشی جمعی شباهت داشت. این کتاب نشان می‌دهد که حمله هیتلر به اتحاد جماهیر شوروی یک عملیات خودکشی جمعی بود که قربانیان آن علاوه بر روس‌ها، سربازان وظیفه جوانی بودند که در اوستییر (ارتش آلمان در شرق) خدمت می‌کردند.
 
در بخشی دیگر از کتاب «هیتلر دشمن مردم آلمان» با عنوان قتلگاه روسیه در طول تاریخ می‌خوانیم: هیتلر در عملیات تایفون، با همان اعتماد به نفس هیپنوتیسمی که ضربه جانانه‌اش را در ماه ژوئن زد، به ارتش پیش روی به سوی مسکو را داد. او بر سر تسخیر پایتخت روسیه تا پیش از پایان سال 1941 قمار کرد. او یک بار دیگر برای پایان نبرد اصلی در جبهه شرقی فقط سه ماه زمان تعیین کرد. مهم نبود اگر میلیون‌ها نفر از سربازان شوروی راه آنها را به سوی مسکو مسدود کرده بودند و ارتش آلمان به هیچ وجه آماده آن نبود و در ضمن، آن زمستان سهمگین هم که روس‌ها به آن راسپوتیتسا می‌گویند و جزو بهترین برگ‌های برنده استالین بود، در راه بود.
 
کتاب «هیتلر دشمن مردم آلمان» نوشته مایکل هافمن با ترجمه رضا قشلاقی با شمارگان 500 نسخه در 240 صفحه و قیمت 85 هزار تومان از سوی انتشارات سرایش منتشر شد.

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان شهید محمدحسین علی اکبری، خیابان شهید محمدعلی نقدی، پلاک 23، طبقه 2، واحد 3

تمام حقوق این سایت برای انتشارات آبادبوم محفوظ است 1402.