محصول به سبد خرید اضافه شد
0

گمانه‌زنی درباره رئیس جدید کتابخانه مجلس شورای اسلامی

دسته‌بندی: خبرهای تاریخ
تاریخ: 24 آذر 1401
بازدید: 124

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان از تیر ماه سال 1399 از سوی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس کتابخانه، مرکز اسناد و موزه مجلس شورای اسلامی منصوب شد. بر اساس اطلاعات به دست آمده حجت‌الاسلام قاسمیان از کتابخانه خواهد رفت و به احتمال زیاد مسعود معینی‌پور، رئیس سابق شبکه چهار جایگزین او خواهد شد. 

قاسمیان در نخستین نشست خبری خود در حضور اصحاب مطبوعات رویکرد خود را این‌گونه توصیف کرد: وقتی به اینجا آمدیم متوجه شدیم که دو سند اصلی پیش روی ماست که باید بدان توجه کنیم، اولی اساسنامه خود کتابخانه است و موضوع بعدی این است که با تحول مجلس و شعارهای ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، کتابخانه مجلس و نهادهای مرتبط با آن سیاست‌های جدیدی نیاز دارد. بر همین اساس لازم است به جمع‌آوری آثار مختلف با تأکید بر اسلام‌شناسی، ایران‌شناسی و حفظ این اساسنامه کار کنیم و در هر جا از آن غفلت شود عملاً کتابخانه از مأموریت خود خالی شده است. مسئله مهم بعدی شعارهای مجلس است، شعار اصلی که این دوره از مجلس شورای اسلامی دارد و ما نیز باید به همان سمت برویم بر 4 اصل مردمی‌سازی، هوشمندسازی، شفاف‌سازی و کارآمدسازی استوار است که باید اهداف و کارهایمان را با این مصادیق همگن کرده و پیش برویم.

از آن طرف در جلسه رونمایی از دستاوردهای سه ساله کتابخانه به این موارد اشاره شده است: 

کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، سه‌شنبه 29 آذرماه 1401، از دستاوردهای سه سال اخیر خود رونمایی خواهد کرد. در این مراسم که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدباقر قالیباف برگزار خواهد شد، موارد زیر به عنوان دستاوردهای این مرکز، رونمایی و معرفی خواهد شد:

1. رونمایی از سی عنوان کتاب جدید انتشارات کتابخانه مجلس؛

2. رونمایی از تور مجازی موزه مجلس به زبان‌های عربی و انگلیسی؛

3. رونمایی از چندین پایگاه‌های اطلاعاتی تحت وب با این عناوین: 

 پایگاه نشریات دوره قاجار: بارگزاری 2547 شماره روزنامه و مجله

 پایگاه صدای ماندگار پارلمان: بیش از چهار هزار فایل صوتی

 پایگاه اسناد پارلمانی قبل از انقلاب (مجلس ملی، سنا و مؤسسان): بارگزاری بیش از  دو میلیون برگ سند

 پایگاه اسناد پارلمانی بعد از انقلاب (مجلس شورای اسلامی): بارگزاری بیش از یک و نیم میلیون برگ سند با امکان سرویس‌دهی به مخاطبان

 پایگاه جامع نسخ خطی: بارگزاری 60065 عنوان نسخه خطی

 پایگاه جامع نسخ چاپ سنگی و سربی: بارگزاری 9736 عنوان نسخه سنگی و سربی

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان شهید محمدحسین علی اکبری، خیابان شهید محمدعلی نقدی، پلاک 23، طبقه 2، واحد 3

تمام حقوق این سایت برای انتشارات آبادبوم محفوظ است 1402.