محصول به سبد خرید اضافه شد
0

کتابخانه ملی ۲۳ کارگاه مرمت اسناد در عرصه بین‌الملل برگزار کرد

دسته‌بندی: خبرهای تاریخ
تاریخ: 14 دی 1401
بازدید: 100

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ 23 کارگاه مرمت اسناد در عرصه بین‌الملل توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد. سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران این کارگاه‌ها را در راستای آموزش و نشر دانشِ مرمت، حفاظت و نگهداری از اسناد برای هنرجویان، دانشجویان در حوزه اسنادی، کارشناسان موزه ها و مراکز آرشیوی برگزار کرده است. 


اداره کل مرمت و حفاظت با همکاری اداره کل پژوهش کتابداری و آموزش این سازمان در تازه‌ترین فعالیت خود، دومین کارگاه آموزش «آسیب‌شناسی و مرمت آثار کاغذی» را برگزار کرده است.

سر فصل‎‌‌های این دوره آموزشی شامل آشنایی با روش‎‌‌های آفت‎‌زدایی محیطی و منابع، آشنایی با عوامل آسیب‌رسان و استانداردهای حفاظت و نگهداری، شناسایی عوامل تخریب بیولوژیک، آسیب‎‌زدایی‏ شیمیایی، روش‎‌های آسیب‎‌زدایی فیزیکی و مرمت آثار کاغذی، روش‌‎های دوخت جزء، مرمت جلدهای آسیب‌دیده، آشنایی با ساخت جلد ‎و جعبه‎‌های حفاظتی بوده است که توسط کارشناسان متخصص و مجرب اداره کل مرمت و حفاظت کتابخانه ملّی ایران تدریس می‌شود.

دومین کارگاه آموزش «آسیب‌شناسی و مرمت آثار کاغذی» به مدت 30 ساعت و طی 9 هفته در روزهای دوشنبه برگزار می‌شود و تا تاریخ 10 بهمن ماه ادامه دارد.

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان شهید محمدحسین علی اکبری، خیابان شهید محمدعلی نقدی، پلاک 23، طبقه 2، واحد 3

تمام حقوق این سایت برای انتشارات آبادبوم محفوظ است 1402.