محصول به سبد خرید اضافه شد
0

نگاهی به چشم‌اندازهای پایان جنگ اوکراین در «حقایق جنگ اوکراین»

دسته‌بندی: خبرهای تاریخ
تاریخ: 11 دی 1401
بازدید: 108

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نشر گل آذین کتاب «حقایق جنگ اوکراین» تحلیل مشخص از وضعیت مشخص به قلم گنادی زیوگانف و دیگران ترجمه مسعود امیدی به چاپ رساند. 

زمینه‌ها و بسترهای تاریخی، اجتماعی و ژئوپلتیک جنگ اوکراین کجاست؟ چه ارتباطی بین عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین با رویدادهای سال 2014 و آنچه رسانه‌ها از آن به عنوان انقلاب نارنجی سخن می‌گویند وجود دارد؟ آمریکا با چه اهدافی میلیاردها دلار برای برکناری دولت بلوکویچ در سال 2014 هزینه کرد؟ اوکراین چه جایگاهی در سیاست و برنامه‌های منطقه‌ای آمریکا و اتحادیه اروپا دارد؟ ملت حمایت سیاسی، مالی و تسلیحاتی کسترده آنها از حاکمان پس از کودتای 2014 در اوکراین چیست؟ تصاویری که رسانه‌های اصلی سینما در بر جهان در ارتباط با رویدادهای اوکراین ارائه می‌کند به چه اندازه بیانگر حقایق و قابل اعتمادند. روسیه با آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین به دنبال چیست؟ پیامدهای احتمالی این جنگ و توازن قوای جهانی و نظام تک قطبی تحت سیطره آمریکا چه می‌تواند باشد؟ سیاست‌های رهبران اروپا در ارتباط با جنگ در اوکراین تا چه حد در بردارنده منافع مردم اروپاست؟ فشارها و تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا چه تاثیری ممکن است بر اقتصاد روسیه و جهان بر جای گذارد؟ چه ارتباطی بین نازیسم، فاشیسم، نئونازیسم و نئوفاشیسم با جنگ اوکراین وجود دارد؟ نگاه جهانیان به جنگ در اوکراین چگونه است؟ نماد حقوقی جنگ در اوکراین کدامند؟ چشم‌اندازهای پایان جنگ کدامند؟ از پرسش‌هایی است که در این کتاب عنوان شده است.

در این کتاب با مجموعه متنوعی از مقالات تلاش شده است به استناد واقعیات و از منظری علمی و تحلیلی به این پرسش‌ها پاسخ داده شود.

نشر گل آذین کتاب «حقایق جنگ اوکراین» تحلیل مشخص از وضعیت مشخص به قلم گنادی زیوگانف و دیگران ترجمه مسعود امیدی در 200 صفحه به بهای 80 هزار تومان به چاپ رساند. 

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان شهید محمدحسین علی اکبری، خیابان شهید محمدعلی نقدی، پلاک 23، طبقه 2، واحد 3

تمام حقوق این سایت برای انتشارات آبادبوم محفوظ است 1402.