محصول به سبد خرید اضافه شد
0

مدیرعامل انتشارات الهدی و رایزن فرهنگی چین دیدار کردند

دسته‌بندی: خبرهای تاریخ
تاریخ: 19 فروردین 1402
بازدید: 103

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، جو زی هائو، رایزن فرهنگی چین در ایران و حجت‌الاسلام و المسلمین محمد اسدی‌موحد، مدیرعامل موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی دیدار و گفت‌وگو کردند و در این دیدار، چاپ و انتشار ترجمه فارسی کتاب «ایدئولوژی و دیدگاه ابتکاری رئیس‌جمهور چین پیرامون راه ابریشم» در دستور کار این موسسه قرار گرفت.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین اسدی‌موحد به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موسسه الهدی در عرصه دیپلماسی فرهنگی در فضای بین‌الملل اشاره کرد و گفت: موسسه الهدی می‌تواند در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نیز دیگر ساحت‌های فرهنگ مانند هنر و ادبیات و صنایع دستی همکاری مؤثری با رایزنی چین داشته باشد.
 
وی افزود: تصویر و ماهیت مناسبات و روابط دو کشور معمولا از طریق طرف‌های ثالث به‌ویژه رسانه‌های غربی انجام می‌شود که این رسانه‌ها آنچه مورد نظر خودشان است را ارائه می‌دهند و همین موضوع باعث شده تا تصویر صحیح و واقعی از روابط و مناسبات میان دو ملت وجود نداشته باشد.
 
مدیرعامل موسسه الهدی در ادامه گفت: رسالت ما در انتقال و بیان واقعیات فرهنگی و مشترکات دو ملت این است تا از طریق راه‌های مختلف، مبادلات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و گسترش و توسعه پیدا کند.
 
جو زی هائو، رایزن فرهنگی چین در ایران نیز در سخنانی، با اشاره به ضرورت پیگیری تفاهم‌نامه ترجمه و نشر کتاب میان دو کشور، خواستار انتشار کتاب ایدئولوژی و دیدگاه ابتکاری رئیس جمهور خلق چین، شیء جی پینگ درباره راه ابریشم توسط مؤسسه الهدی شد.
 
وی گفت: این کتاب شامل اندیشه‌ها و دیدگاه‌های سیاسی رئیس جمهوری چین درباره احیای راه ابریشم در قرن بیست و یکم و در میانه نظم جدید جهانی است که می‌تواند به‌مثابه عامل اتحاد و توسعه مناسبات کشورهای حوزه این راه تاریخی باشد.

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان شهید محمدحسین علی اکبری، خیابان شهید محمدعلی نقدی، پلاک 23، طبقه 2، واحد 3

تمام حقوق این سایت برای انتشارات آبادبوم محفوظ است 1402.