محصول به سبد خرید اضافه شد
0

شرح كاملی از سيره‌های نوشته شده درباره پیامبر اسلام نزد مورخان مسلمان تا پایان دوره عباسی

دسته‌بندی: خبرهای تاریخ
تاریخ: 11 فروردین 1401
بازدید: 323

[ad_1]

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)- اصغر قائدان، عضو هیات علمی دانشگاه تهران: در سال جاری كتابی در مورد سيره‌نگاری نظرم را جلب كرد، اين كتاب رساله دكتری يكی از استادان دانشگاه نجف عمار عبودی نصار بوده كه حدود 20 سال پيش از آن دفاع و پس از جندی به زيور طبع آراسته شده است.

عنوان اصلی كتاب به زبان عربی «تطور كتابه السيره عند المورخين المسلمين حتی نهايه العصر العباسی» است كه در سال جاری به همت دو تن از استادان دانشگاه شهيد مدنی آذربايجان يعنی دكتر آمنه موسوی شجری و دكتر سيفعلی زاهدی‌فر به فارسی برگردانده و توسط پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به چاپ رسيده است.

                      

اين كتاب به بررسی سير تطور تاريخ‌نگاری از آغاز تا پايان عباسيان پرداخته و در آن شرح كاملی از سيره‌های نگاشته شده مفقود و يا موجود و شرح احوال راويان سيره و سيره‌نگاران همراه با تشريح و بيان روش نگارش آن سيره‌ها را ارائه كرده است. در حقيقت با مطالعه اين كتاب می‌توان به تحولاتی كه در امر سيره‌نويسی و شرح احوال رسول خدا(ص) در ميان مسلمانان پديد آمده و آثاری كه در اين مورد نگاشته شده دست يافت. مطالعه اين كتاب به علاقه‌مندان مباحث تخصصی در مورد سيره‌نگاری حضرت رسول مكرم اسلام (ص) و دانشجويان توصيه می‌شود. لازم به ذكر است اين كتاب حائز جايزه جهانی كتاب سال جمهوری اسلامی در بخش تاليف و نيز حائز رتبه در كتاب سال استانی جمهوری اسلامی در بخش ترجمه شده است.

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان شهید محمدحسین علی اکبری، خیابان شهید محمدعلی نقدی، پلاک 23، طبقه 2، واحد 3

تمام حقوق این سایت برای انتشارات آبادبوم محفوظ است 1402.