محصول به سبد خرید اضافه شد
0

رونمایی از کتاب «نمایش و آهنگ و فرهنگ ایران زمین»

دسته‌بندی: خبرهای تاریخ
تاریخ: 23 دی 1400
بازدید: 328

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری گتاب ایران(ایبنا) آیین رونمایی از کتاب «نمایش و آهنگ و فرهنگ ایران زمین»، مجموعه مقالات و یادکردی از شادروان امیرکاووس بالازاده، روز پنج‌شنبه 23 دی، در تالار مشاهیر مجموعه تئاترشهر برگزار می‌شود.

این مراسم همزمان با سالگرد درگذشت امیرکاووس ‌بالازاده با حضور تنی چند از اساتید حوزه تئاتر نظیر؛ دکتر سعید اسدی مدیر انتشارات نمایش، بابک معماری مدرس و پژوهشگر حوزه تئاتر، دکتر محمد عارف، دکتر نصراله قادری، دکتر اردشیر صالح‌پور، دکتر میرعلیرضا دریابیگی و حمید ابراهیمی عضو اصلی هیئت مدیره انجمن مدرسان خانه تئاتر و جمعی از مقامات و مسئولان اداره کل هنرهای نمایشی، برگزار خواهد شد.

بابک معماری مؤلف و گردآورنده این کتاب با بیان اهمیت شناخت آراءِ و افکار اساتید فقید حوزة تئاتر به منظور انتقال تجربه آن‌ها به نسل جوان هنری کشور، افزود: مجموعه حاضر، حاصل تلاش و همکاری مستمر یکساله پژوهشی با انتشارات نمایش است که در بخش‌های مقالات، مصاحبه‌ها و یادداشت‌ها در قالب لوح فشرده به صورت چاپ دیجیتال به زیور طبع آراسته شده تا ناگفته‌هایی را پیرامون شخصیت علمی و عملی استاد امیر کاووس‌بالازاده نسخه‌شناس، تعزیه‌شناس و اسطوره‌شناس کشورمان، بیان کند.

وی در ادامه تصریح کرد: در بخش گردآوری مقالات و انجام مصاحبه‌ها، نیاز به هماهنگی با سازمان و نهادهایی همچون انجمن مفاخر علمی و فرهنگی کشور، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و دیگران بود که این مهم از طریق ایجاد تعاملی سازنده با آنان و کسب مجوزهای لازم، صورت پذیرفت.

معماری در پایان ضمن اشاره به اهمیت تکرار پژوهش‌هایی از این دست، افزود: امید است مجموعه حاضر در کنار سایر آثار پژوهشی دیگر که ادامه تدبیر ماندگار انتشارات نمایش اداره هنرهای نمایشی‌ست، پلی باشد میان گذشته و آینده هنرهای نمایشی کشورمان تا در بستر این حرکت نوین زمینه ماندگاری نام اساتید حوزة تئاتر فراهم شود.

آیین رونمایی از کتاب «نمایش و آهنگ و فرهنگ ایران زمین» مجموعه مقالات و یادکردی از شادروان امیرکاووس بالازاده، روز پنج‌شنبه 23 دی ماه، رأس ساعت 16، در تالار مشاهیر مجموعة تئاتر برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان شهید محمدحسین علی اکبری، خیابان شهید محمدعلی نقدی، پلاک 23، طبقه 2، واحد 3

تمام حقوق این سایت برای انتشارات آبادبوم محفوظ است 1402.