محصول به سبد خرید اضافه شد
0

روزهای بهمن 57 را در «یک روایت معتبر» بخوانید از یک روایت معتبر درباره انقلاب سفید تا آتش‌سوزی سینما رکس

دسته‌بندی: خبرهای تاریخ
تاریخ: 17 بهمن 1400
بازدید: 373

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مجموعه ۲۱ جلدی «یک روایت معتبر» بازخوانی روایت اشخاص، وقایع و اماکن ویژه و مهم مرتبط با تاریخ انقلاب اسلامی است که به کوشش جمعی از نویسندگان به نگارش درآمده و توسط انتشارات به‌نشر منتشر شده است.

«یک روایت معتبر» شامل کتاب‌هایی کم حجم و اثر خواندنی از تاریخ انقلاب اسلامی ایران و روایت روزها و سال‌هایی است که بر مردم و میهن ما گذشته است، گذشته‌ای که مرور آن چراغی برای راه آینده و اهتزاز پرچم اسلام است.

این مجموعه درباره وقایع، اماکن و اشخاص مرتبط با انقلاب اسلامی است. مجموعه مطالبی که در این کتاب‌ها ذکر شده، براساس مستندات موجود در کتاب‌ها، اسناد، مصاحبه‌ها، فیلم‌ها و عکس‌هاست و هر کدام از کتاب‌های این مجموعه توسط یک نویسنده یا محقق تهیه شده است.

یک روایت معتبر درباره شریف امامی و دولت آشتی ملی، یک روایت معتبر درباره بهائیت در دوره پهلوی، یک روایت معتبر درباره انفجار دفتر نخست وزیری، یک روایت معتبر درباره انقلاب سفید، یک روایت معتبر درباره آتش سوزی سینما رکس، یک روایت معتبر درباره چهار سرود انقلابی، یک روایت معتبر درباره حزب توده، یک روایت معتبر درباره حسینیه ارشاد، یک روایت معتبر درباره حماسه ۶ بهمن مردم آمل، یک روایت معتبر درباره دولت بختیار، یک روایت معتبر درباره روابط ایران و مبارزان فلسطینی، یک روایت معتبر درباره شعارهای طنز ایام انقلاب، یک روایت معتبر درباره کمیته مشترک ضد خرابکاری، یک روایت معتبر درباره ماموریت‌هایزر در ایران، یک روایت معتبر درباره مدرسه رفاه، یک روایت معتبر درباره همه پرسی جمهوری اسلامی، یک روایت معتبر درباره‌ی شهید محلاتی، یک روایت معتبر درباره‌ی قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز، یک روایت معتبر درباره‌ی مجاهدین خلق، یک روایت معتبر درباره‌ی مدرسه حقانی و یک روایت معتبر درباره‌ی مسجد هدایت عناوین مجموعه ۲۱ جلدی «یک روایت معتبر» است.

«یک روایت معتبر» حاصل پژوهشی است که بازخوانی روایت اشخاص، وقایع و اماکن ویژه و مهم مرتبط با تاریخ انقلاب اسلامی را در بر می‌گیرد و مخاطب اصلی آن قشر جوان، دانشجو و مخاطب عام است که با تلاش جمعی از نویسندگان توسط به‌نشر منتشر شده است.

زهرا شکیب مهر، زهرا رجبی متین، سعید زاهدی، سنا شایان، زهرا عزیزمحمدی، هاله عابدین،‌ هاجر صدرهاشمی، زهرا نبوی، محمد حسین نعمت اللهی، امیرحسین حسینی، امید مهدی‌نژاد، کیوان امجدیان، محمد رضاپور، رخساره ثابتی، معصومه آجرلو، حمید رجایی، شهرام بزرگی، علی موسوی، امین خالقی و حسین یحیوی نویسندگان این ۲۱ جلد هستند.

در این مجموعه بر خلاف آثار تاریخی که بسیار مفصل هستند و مطالعه صفحات زیاد آن از حوصله مخاطب جوان بیرون است، سعی شده وقایع انقلاب و حتی معرفی اماکنی که در جریان انقلاب مهم بودند به صورت چکیده در کتاب‌هایی کم حجم برای جوانان بازگو شود، همچنین در این مجموعه سعی شده عکس مرتبط با موضوع کتاب که کمتر دیده شده، مورد استفاده قرار گیرد، هم چنین عکس‌های تکراری کار نشود، در ضمن عکس‌ها در متن کتاب گنجانده شده است که این امر به تصویر ذهنی مخاطب به درک وقایع کمک می‌کند. مخاطب با اندکی وقت می‌تواند کتاب را مطالعه کند و یک تصویر کلی از وقایع انقلاب داشته باشد. 

مجموعه ۲۱ جلدی «یک روایت معتبر» با طراحی و دبیری مهران عباسی‌صفا همراه با نظارت علمی محمدحسن روزی‌طلب و مشاور تحقیق محمد قاسمی‎‌پور هر جلد در هزار نسخه توسط انتشارات آستان قدس رضوی (به‌نشر) منتشر شده است.

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان شهید محمدحسین علی اکبری، خیابان شهید محمدعلی نقدی، پلاک 23، طبقه 2، واحد 3

تمام حقوق این سایت برای انتشارات آبادبوم محفوظ است 1402.