محصول به سبد خرید اضافه شد
0

دیدار و گفتگو با سردبیر سابق روزنامه «کیهان»

دسته‌بندی: خبرهای تاریخ
تاریخ: 23 دی 1400
بازدید: 344

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به مناسبت انتشار کتاب «از گذشته‌ای نه‌چندان دور» (خاطرات سردبیر سابق روزنامه کیهان) که به همت انتشارات تاریخ ایران به چاپ رسیده است،‌ دویست و سیزدهمین نشست از سلسله‌ جلسات «صبح پنجشنبه‌های بخارا» به دیدار و گفتگو با سیدحسین عدل اختصاص یافته است.

این نشست با حضور منصوره اتحادیه، محمد بلوری، حسن محرابی، پژمان موسوی و علی دهباشی در ساعت ۹:۳۰ پنجشنبه ۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۰ در خانه فرهنگان قریب به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

سیدحسین عدل در خرداد ۱۳۱۳ خورشیدی در تبریز متولد شد. در سال ۱۳۲۰ به تهران مهاجرت کرد. دوره ابتدایی را در مدرسه فیروزکوهی تمام کرد و از سال ششم ابتدایی شروع به نوشتن خاطرات روزانه کرد که تا امروز ادامه دارد. از کلاس دهم دبیرستان، در دبیرستان هدف آغاز به نوشتن مقالات در روزنامه «دیپلمات» و مجلات «تهران مصور»، «خواندنیها» و «سپید و سیاه» کرد.

سال ۱۳۳۲ وارد روزنامه «کیهان» شد و در آرشیو و قسمت فنی مشغول کار شد. در سال ۱۳۳۴ به لندن رفت. پس از پایان دوره روزنامه‌نگاری دانشگاه، در روزنامه «دیلی اکسپرس» در قسمت فنی، از زمین‌شویی و خدمت به کارگران آغاز کرد و طولی نکشید که در بخش شهری روزنامه به خبرنگاری گمارده شد. پس از شش سال به ایران مراجعت کرد و خبرنگار شهری «کیهان» و سپس دبیر سرویس حوادث شد. سال ۱۳۴۲ به معاونت سردبیری منصوب شد و در سال ۱۳۴۴ سردبیر روزنامه شد. پس از گذشت چهار سال از این مقام، عزل شد و مقام های تشریفاتی، مثل قائم‌مقامی مدیر روزنامه «کیهان» را به عهده داشت.

مخالفت دولت هویدا با حضور او در «کیهان»، سبب شد که بالاخره «کیهان» را ترک کرد و در سال ۱۳۴۹ رییس روابط عمومی و سپس مدیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای کوروش، به مدیریت آقای احمد خیامی شد. اواخر سال ۱۳۵۷ از کوروش مستعفی و خانه‌نشین شد.

جلسه دیدار و گفتگو با سیدحسین عدل به صورت مستقیم از نشانی‌های instagram.com/bukharamag ، instagram.com/farhangan.ir پخش می‌شود.

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان شهید محمدحسین علی اکبری، خیابان شهید محمدعلی نقدی، پلاک 23، طبقه 2، واحد 3

تمام حقوق این سایت برای انتشارات آبادبوم محفوظ است 1402.