محصول به سبد خرید اضافه شد
0

بررسی کتاب‌هایی با عنوان نقش جمهوری اسلامی ایران در جنگ و پساجنگ بوسنی

دسته‌بندی: خبرهای تاریخ
تاریخ: 23 اردیبهشت 1402
بازدید: 161

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، انجمن پیشکسوتان سپاس در حاشیه سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نشست تخصصی بررسی کتاب‌هایی با عنوان نقش جمهوری اسلامی ایران درجنگ و پساجنگ بوسنی و هرزگوئین در روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ساعت ۱۵ برگزار خواهد شد.  

این نشست تخصصی که به همت انجمن پیشکسوتان سپاس صورت گرفته است با حضور کارشناسان و صاحب‌نظرانی چون دکتر جواد نزل‌آبادی، وحید پرستاش، مهدی حیدری و میثم میرهادی برگزار خواهد شد. 

اکرم اسلامی، مسئول امور فرهنگی انجمن پیشکسوتان سپاس در خصوص ضرورت برگزاری این نشست اظهار داشت: نقش جمهوری اسلامی ایران در دوران جنگ بوسنی و هرزگوین بر کسی پوشیده نیست اما روایت این فعالیتهای مهم و اثرگذارکه در جهت کمک رسانی به مردم جنگ زده بوسنی چه در دوران جنگ و چه پس از آن بوده، در گذر زمان مغفول ماند.  

وی تصریح کرد: البته برخی این روایات به جهت ملاحظه‌های آن زمان چه از نظر امنیتی و چه از جهات دیگر بازگو نشد. اما هم اکنون پس ازگذر زمانی و رفع آن موانع ضرورت ایجاد شد، تا این روایت حضور و نقش جمهوری اسلامی ایران در بوسنی که تاکنون مغفول مانده بود، به همت انجمن پیشکسوتان سپاس توسط افراد موثر و کسانی که از نزدیک با این حوزه مرتبط بوده‌اند؛ به رشته تحریر درآید.

همچنین اسلامی با اشاره به دو اثر از انتشارات انجمن پیشکسوتان سپاس خاطر نشان کرد: انجمن پیشکسوتان سپاس با توجه به رسالت خود در این عرصه تا کنون دو اثر با عنوان «مجاهدین در بوسنی، تروریست یا رزمنده» و «نقش جمهوری اسلامی ایران در جنگ و بازسازی بوسنی» به چاپ رسانده است، که در این نشست به بررسی آنها پرداخت خواهد شد.

در این نشست آثار دیگری در این حوزه توسط کارشناسان معرفی خواهد شد.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلی امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir  در حال برگزاری است.

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان شهید محمدحسین علی اکبری، خیابان شهید محمدعلی نقدی، پلاک 23، طبقه 2، واحد 3

تمام حقوق این سایت برای انتشارات آبادبوم محفوظ است 1402.