محصول به سبد خرید اضافه شد
0

بررسی اعمال ارتکابی داعش در عراق و سوریه تخریب آثار باستانی، جنایت جنگی داعش در عراق

دسته‌بندی: خبرهای تاریخ
تاریخ: 18 فروردین 1401
بازدید: 317

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب بررسی اعمال ارتکابی داعش در عراق و سوریه علیه زنان و کودکان در پرتو اساسنامه دیوان کیفری بین المللی به قلم مژده اسمعیلی توسط انتشارات خرسندی منتشر شد.

کتاب حاضر در دو فصل تدوین شده که نویسنده در فصل اول به تاریخچه، مفاهیم و گستره اعمال داعش در عراق و سوریه پرداخته است. همچنین در فصل دوم میزان انطباق اعمال داعش علیه زنان و کودکان در عراق و سوریه با صلاحیت دیوان مورد بررسی قرار گرفته شده است.

این کتاب با هدف بررسی اعمال ارتکابی داعش در عراق و سوریه علیه زنان و کودکان در پرتو اساسنامه دیوان کیفری بین المللی صورت گرفته است. همچنین نویسنده در این کتاب به دنبال این پرسش است با توجه به اینکه داعش دولت نیست و فقط یک گروه تروریستی می‌باشد، امکان رسیدگی به جنایات داعش در صلاحیت کدام دادگاه می‌باشد و اقدامات او علیه انسان‌ها، در کدام مرجع باید رسیدگی شود؟

در بخشی از این کتاب آمده است: تخریب آثار باستانی، جنایت جنگی داعش در عراق: به گزارش سایت گزارشگر، تخریب میراث فرهنگی به جامانده در عراق توسط گروه تروریستی داعش نگرانی‌های جهانی را در پی داشته است. این گروه از ماه فوریه تا کنون ۴ منطقه باستانی در عراق را مورد حمله قرار داده و آن را تخریب کرده است.

تخریب مجسمه‌های تاریخی موزه شهر موصل که تحت تصرف این گروه است، تنها چند روز پس از آتش زدن بیش از ۸ هزار دستنوشته و کتابخانه تاریخی این شهر صورت گرفت. پس از تخریب این موزه از سوی گروه تروریستی داعش، ایرنا بوکووا، دبیر کل یونسکو ویرانی آثار باستانی و نقش برجسته‌ها را از سوی این گروه تروریستی محکوم کرد.

کتاب بررسی اعمال ارتکابی داعش در عراق و سوریه علیه زنان و کودکان در پرتو اساسنامه دیوان کیفری بین المللی در دویست نسخه و با بهای ۶۵۰ هزار ریال توسط انتشارات خرسندی منتشر و در بازار نشر قرار گرفته است.

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان شهید محمدحسین علی اکبری، خیابان شهید محمدعلی نقدی، پلاک 23، طبقه 2، واحد 3

تمام حقوق این سایت برای انتشارات آبادبوم محفوظ است 1402.