محصول به سبد خرید اضافه شد
0

انقلاب اسلامی ایران بعد از چهل و سه سال همچنان انفجار نور است

دسته‌بندی: خبرهای تاریخ
تاریخ: 14 بهمن 1400
بازدید: 396

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، روز سه‌شنبه دوازده بهمن ماه سالگرد ورود تاریخی امام خمینی(ره) به وطن در اولین روز دهه مبارک فجر 1400 یادداشتی از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کامپالا تحت عنوان «انقلاب اسلامی ایران بعد از چهل و سه همچنان انفجار نور است» در رسانه‌ها، شبکه‌ها و صفحات مجازی منتشر شد.

در بخشی از یادداشت آمده است که امام خامنه‌ای(مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران دوشنبه سی و یک ژانویه 2022 برابر با یازده بهمن 1400 در آستانه چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی بر سر مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) و گلزار شهدای بهشت زهرا(س) که بسیاری از شهدا در جریان مبارزات انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی صدام حسین علیه ایران در آنجا آرمیده اند، حضور یافتند.

در ادامه یادداشت منتشر شده در رسانه های خبری و شبکه های اجتماعی اوگاندا آمده است که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بعد از مبارزات طولانی ملت ایران و فرار پادشاه دیکتاتور این کشور سرانجام اول فوریه 1979 مصادف با دوازده بهمن 1357شمسی بعد از چهارده سال تبعید به ایران بازگشت و با حمایت ملت ایران یازده فوریه 1979 برابر با بیست و دو بهمن 1357 رژیم پهلوی سقوط، نظام ستم شاهی دوهزار و پانصدساله ایران منهدم، انقلاب اسلامی ایران پیروز و سر  انجام نظام جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد.


در یادداشت آمده است که هر سال در ایام دهه فجر در داخل و خارج جمهوری اسلامی ایران مراسم متعدد بزرگداشت انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. 

در ادامه یادداشت آمده است که انقلاب اسلامی ایران که در فوریه سال 1979 حکومت پهلوی مورد حمایت انگلیس و آمریکا را به زباله دان تاریخ انداخت، امروزه در منطقه و فراتر از آن یک کشور با اقتدار و قدرتمند محسوب شده و نقش سرنوشت سازی در استقرار نورانیت، صلح، امنیت، وحدت، بصیرت و بیداری ملت‌های مظلوم دارد. در این میان مبارزات قهرمانانه مردم فلسطین و لبنان علیه رژیم اشغالگر قدس، دولت و ملت سوریه با الهام از جمهوری اسلامی ایران موفق شده اند کشورهای خود را از توطئه تجزیه توسط آمریکا و متحدانش نجات دهند. مضافا اینکه نیروهای مردمی یمن با الهام گرفتن از فرهنگ انقلاب اسلامی ایران با مقاومت در برابر دشمنان و دفاع از کشور خود نقشه های شیطانی متجاوزان سعودی- اماراتی را خنثی کرده اند.

لذا همانطور که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران فرموده است باید گفت انقلاب اسلامی ایران بعد از چهل و سه سال ؛ همچنان انفجار نور است.

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان شهید محمدحسین علی اکبری، خیابان شهید محمدعلی نقدی، پلاک 23، طبقه 2، واحد 3

تمام حقوق این سایت برای انتشارات آبادبوم محفوظ است 1402.